Altrex optimaliseert zijn service en reparatieproces

Al 65 jaar loopt Altrex voorop in klimoplossingen. Altijd op zoek naar vernieuwing. En voor de klant altijd de zekerheid dat er met het beste gewerkt wordt.

Veiligheid en zekerheid staan bij de klant voorop. De klimoplossingen van Altrex geven dat veilige gevoel. Van oersterke standaard tot innovatief maatwerk. Hoewel Altrex producten jaren meegaan, kan het voorkomen dat er een keer een reparatie dient plaats te vinden. De producten van Altrex worden niet alleen voor een reparatie maar ook voor een garantiebeoordeling of een keuring opgehaald bij de klant.

De probleemstelling

Voorheen werden deze serviceorders op een andere (creatieve) wijze door de sales module van Infor LN afgehandeld. Hierbij werd gebruik gemaakt van algemene artikelen en opmerkingen in kop- en regelteksten. Nadeel van deze procedure was het ontbreken van een gedetailleerde analyse op artikelniveau. Tevens zorgde het voor veel administratieve handelingen voor alle betrokken afdelingen. De reparatie-in-depot functionaliteit van de Infor LN servicemodule heeft Altrex de oplossing geboden voor deze nadelen.

De oplossing

Samen met Xibis heeft Altrex het retouren-project opgestart en geïmplementeerd. Het totale traject heeft een half jaar geduurd waarbij Xibis in de eerste fase Altrex heeft geholpen het proces zo efficiënt mogelijk in te richten voor de verschillende soorten serviceorders. Vervolgens is het proces volledig Altrex-specifiek gemaakt door middel van de juiste form- en reportaanpassingen toe te passen. Maatwerk was hierdoor niet noodzakelijk.

Het resultaat

Met de huidige werkwijze is Altrex in staat om met minder administratieve handelingen serviceorders af te handelen. Verder heeft Altrex nu de mogelijkheid om op artikelniveau te analyseren. Ook is op aanraden van Xibis de offertemodule geïmplementeerd waardoor de klant een keurig opgemaakte offerte krijgt.

Ervaringen van Altrex met Xibis

Xibis heeft zich bewezen als betrouwbaar partner die haar afspraken nakomt, snel en adequaat reageert op vragen en zowel functioneel als technisch de juiste kennis in huis heeft.

Jorn van Dijk  |  Hoofd IT